General Motors обяви мерки за модернизация на каросерийната структура и на охладителната система на акумулаторните батерии на Chevrolet Volt, насочени към допълнителна защита на акумулаторните елементи от потенциално електрическо възпламеняване като следствие от претърпян тежък удар при катастрофа дни или седмици преди това.
Подобренията идват след предварителните изследваня на работата на акумулаторните батерии след претърпени тежки сблъсъци при пътнотранспортни произшествия на Американската национална администрация за пътна безопасност NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration).
На 25 ноември 2011 година, NHTSA започна процедура за предварително проучване на случая, след като лабораторен тест за тежък удар на пакета акумулаторни елементи бе последван от възпламеняване с електрически произход шест дни по-късно. Целта на въпросния тест е симулация на изтичането на охладител, установено при проведен през месец май краш-тест на цял автомобил и довело до възникване на пожар с електрически първоизточник три седмици по-късно.
Моделът Volt бе отличен със званието Top Safety Pick (максимално сигурен избор) от страна на Американски застрахователен институт за пътна безопасност IIHS (Insurance Institute for Highway Safety). В течение на първите единайсет месеца на 2011 година, притежателите на Volt са изминали общ пробег от близо двайсет милиона мили без инциденти с последствия от рода на тези, установени при тестовете на NHTSA през месеците май и ноември 2011 година
“По начало Volt се отличава с високо ниво на сигурност на пътя. Сега ние ще положим допълнителни усилия, за да гарантираме спокойствието на нашите клиенти в дните и седмиците след претърпени тежки пътнотранспортни произшествия“, сподели Мери Бара, старши вицепрезидент на GM, отговорен за развойната продуктова дейност в глобален мащаб.
Предприетите модификации на модела включват усилване на част от съществуващата защитна структура на Volt с цел осигуряване на допълнителна защита на комплекта акумулаторни елементи в случай на тежък страничен удар, добавяне на допълнителен датчик в резервоара на охладителната система на акумулатора, който да следи за нивото на охладителната течност, добавяне на „идиотоустойчива“ скоба върху резервоара на охладителната система на акумулатора, която да предотврати евентуалното му препълване с охладителна течност.
GM проведе четири успешни краш-тестове между 9 и 21 декември на модели Volt, с включени структурни подобрения. Тези подобрения се представиха, както бе предвидено. При нито един от тестовете не бе наблюдавано нарушаване на акумулаторния пакет и нямаше теч от охладителната система.
Системата на акумулаторните батерии на Volt е преминала през тежки изпитания в продължение на повече от 285 000 часа, което се равнява на нормална употреба за период от 25 години.
„В момента ние сме максимално концентрирани върху случая и правим най-доброто за нашите клиенти,“ сподели президентът на GM Северна Америка Марк Рюс.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!